Voor mij graag zo weinig mogelijk luisteraars, alstublieft
Je maakt de beste podcast aller tijden, gooit die volledig gratis online en dan … gebeurt er niets. Geen luisteraars, geen mond-tot-mondreclame, geen hype, geen Oorkonde. Alsof niemand weet dat jouw podcast bestaat.
Dat kan gebeuren natuurlijk, want het is sowieso niet alsof er een nijpend tekort is aan podcasts. Maar eerlijk: heb je er álles aan gedaan om jouw podcast in de markt te zetten? Naast een Instagramaccount opzetten waarop je jouw vrienden hebt uitgenodigd welteverstaan. Hoe zag jouw pr- en marketingplan eruit? Je had er geen, zeg je? Ouch.
Anne Janssens is podcastmaker én oprichter van Dag en Nacht Media, het Nederlands podcastbedrijf dat in 2022 werd opgekocht door Podimo. Naar eigen zeggen ziet hij constant podcasts die hun volle potentieel niet benutten – zowel online als offline – en hij snapt niet waarom. Want er wil toch niemand … zo weinig mogelijk luisteraars?!
In deze masterclass toont Anne aan dat elke podcast baat heeft bij een pr- en marketingplan én dat het belangrijk is om dat zo snel mogelijk helder te krijgen. Hij haalt concrete cases aan uit de erg rijke portfolio van Dag en Nacht Media – met zijn ruim honderd podcasts – en gaat daarbij, naast de do’s, ook de don’ts niet uit de weg.